- 1 stjärnpartner (ICA)
- 5 huvudpartners (Adidas, KIA, SKF, Intersport och Sefa)
- 7 partners i Kamratskapet Plus
- 30 partners i Kamratskapet
- 51 Loungepartners
- 6 partners i Lilla Partnerpaketet
Vid en snabb genomgång av några andra allsvenska fotbollslag får jag ihop nedanstående siffror. Detta är alltså en ren numerär sammanställning av de partners som redovisas särskilt på föreningens hemsida med undantag för företag som ingår i föreningens motsvarighet till vår 1904-klubb.
- Gnhiet: 72 partners
- Djurgården: 58 partners
- Elfsborg: 200 partners
- Gais: 64 partners
- Helsingborg: 159 partners
- Malmö: 74 partners
- Örebro: 371 partners
Är då detta bra eller dåligt för Blåvitt? Det beror lite på hur man ser det. Att vi har en relativt stor grupp företagssponsorer med stabila och engagerade huvudsponsorer känns väl bra men nog borde vi ha potential att utveckla de mindre sponsorpaketen något? Varför är t ex bara 6 partners intresserade av vårt Lilla Partnerpaket (2 årskort med middag innan match) när 125 företag är intresserade av Örebro SK´s partnerpaket Lagkamraterna (2 årskort med fika innan match)?
Dessutom behöver vi verkligen få upp den totala volymen på vår sponsring. 33 Mkr per år (Sport & Affärer sidan 18) är alldeles för lite när Elfsborg drar in 40 Mkr och Malmö 61 Mkr!
![]() |
Symbolen som identifierar en av Blåvitts sponsorer under 2010 |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar