- 10 Kamratskapet+ á 250 000 kr = 2 500 000 kr
- 33 Kamratskapet á 160 000 kr = 5 280 000 kr
- 37 Loungepartner á 70 000 kr = 2 590 000 kr
- 29 Partnerpaket á 30 000 kr = 870 000 kr
En del av dessa intäkter (33% i genomsnitt om man jämför sponsorintäkter och sponsorkostnader i årsredovisningen) går sen åt för att ordna olika aktiviteter åt sponsorerna, mat och dryck mm för att de ska trivas och förhoppningsvis teckna förnyat samarbete även 2013.
Om man utifrån årets prisnivåer för sponsorpaketen tittar på vad Blåvitt drog in på mindre sponsorer 2011 så blir motsvarande siffra 10,7 mkr. Blåvitt har således inför 2012 ökat sina intäkter med minst 0,5 mkr (de årliga prisökningarna ej medräknade) inom denna kategori.
Har du någon koll på hur vi ligger till med detta i jämförelse med övriga konkurrenter i Allsvenskan? Hade varit intressant att se, speciellt i jämförelse med MFF som lär vara "bäst i klassen".
SvaraRaderaAndigo:
SvaraRaderaHar tyvärr ingen koll hur mycket de övriga lagen drar in på sina mindre sponsorer.
I en bild i det här inlägget kan du se hur mycket några av lagen drar in totalt på sina sponsorer:
http://bluewhitelilywhite.blogspot.se/2012/03/slutspurt-for-arsredovisningar.html