![]() |
Tottenham Hotspurs ordförande Daniel Levy (t.h) tillsammans med AIA´s VD Mark Tucker i samband med tillkännagivandet. |
Min digitala oas där jag kan fundera, filosofera, grubbla, räkna, värdera, analysera, sammanställa, svära, rasa, jubla, skratta, gråta, fantisera, drömma, spekulera och lära mig mer om de två fotbollslag som berör mig allra mest...
torsdag 13 februari 2014
100 miljoner pund
Tottenham Hotspur har ju det senaste året haft två tröjsponsorer, dels HP som har haft rättigheterna i Premier League-matcherna och dels AIA som har haft rättigheterna i alla cupmatcher. Från och med nästa säsong så har nu AIA köpt den exklusiva tröjrättigheten till samtliga matcher i en femårig affär som sträcker sig fram till sommaren 2019. Affären uppskattas vara värd 100 miljoner pund, dvs 20 miljoner pund per år.
AIA´s logga är ju knappast en pulshöjare utseendemässigt men storleken på den här dealen är det. Spurs får nu ett av Premier Leagues absolut bästa tröjavtal och den långa avtalstiden ger en trygghet och möjlighet till långsiktig planering. Försäkringsbolaget AIA är dessutom mycket starka i Asien som är en uttalad tillväxtmarknad för Spurs med många befintliga och potentiella nya supportrar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar